پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:18 - 1393/06/10

800 هزار کارگر ساختمانی در انتظار بیمه/ برنامه‌های حمایتی برای کارگران ساختمان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره حمایت از امنیت کارگران ساختمانی گفت: تا کنون 800 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند و همین تعداد نیز در صف انتظار برای بیمه هستند.

عباس صلاحی اظهار داشت: کارگران ساختمانی به صورت فصلی فعالیت می کنند ضمن اینکه همیشه در یک مرکز نیز کار نمی کنند و تحت پوشش سازمان یا نهاد خاصی نیستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل اینکه فعالیت کارگران ساختمانی فصلی و موقت است و مورد حمایت هیچ ارگانی نیستند قرار شد برای حمایت از شغلشان تحت پوشش قرار گیرند.
وی تصریح کرد: با توجه به برنامه های حمایتی که برای کارگران ساختمانی مد نظر قرار گرفته قرار کارگرانی که کارت مهارت آموزی از سازمان فنی و حرفه ای دارند و هر کسی که نمی تواند این کارت را بگیرد تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرد تا در برابر سوانح ایمن باشد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تا کنون 800 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند و همین تعداد نیز در صف انتظار برای بیمه هستند.
وی تأکید کرد: این نوع بیمه برای افرادی است که در کار ساخت و ساز هستند که حدود 12 درصد از مالیات بر ارزش افزوده به عنوان اعتبار برای این طرح قرار دارد و 8 درصد از اعتبار نیز سهم تأمین اجتماعی و 7 درصد نیز سهم خود کارگران است.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین